Kissé csökkent a podcast-hirdetések CPM költése májusban – adja hírül az Egyesült Államokban tevékenykedő online podcast piactér, az AdvertiseCast. A saját rendszerükön belüli méréseik azt mutatják, hogy az átlagos CPM hirdetési költség 23,77 dollár volt május folyamán, ami egy százalékos csökkenés áprilishoz képest. Az átlag azonban az egy évvel ezelőtti CPM-ek szintjén van.
Ez a mérőszám jól mutatja, hogy milyen elmozdulás van az adott piacon a hirdetői oldalról, milyen költésekre hajlandóak. A CPM cost-per-thousand impressions, vagy cost per mille, az ezer megjelenítésenkénti költség rövidítése. Vagyis, hogy mennyibe kerül elérni, hogy mondjuk egy display, vagy esetünkben audio hirdetés 1000 ember előtt megjelenjen. Ez nem jelenti azt, hogy ennyien rá is kattintanak a hirdetésre és az audio hirdetésekre pont az a jellemző, hogy azoknál nem lehet kattintani.
A műsorgyártók és pudblikálók közül, akik a reklámfelületeiket az AdvertiseCaston keresztül értékesítik, a három műsorfajta közül az üzleti (28 dollár), a technológiai (26 dollár) és a gyermek- és családi (26 dollár) podcastok CPM értéke volt a legmagasabb májusban.
Az AdvertiseCast szerint az epizódonként 1000 és 9999 letöltés közötti podcastoknál volt a legmagasabb a CPM költés június hónapban, 27,53 dollárral – ez három százalékos csökkenést jelentett az előző havi bázisértékhez képest. Az áprilisi CPM érték ebben a műsorkategóriában viszont megdöntötte a januári rekordot is.
A 10 000 és 99 999 letöltés közötti műsorok átlagos CPM értéke 23,13 dollár volt, ami egy százalékos növekedést jelent az előző hónaphoz képest, ezzel megfordítva az év eleje óta minden hónapban tapasztalható csökkenést. Az epizódonként 100 000 vagy annál több letöltéssel rendelkező műsorok átlagos CPM értéke pedig 20,66 dollár volt, ami enyhe növekedést jelent az egy hónappal korábbihoz képest.
Az AdvertiseCast az ezer főre jutó költséget vagy CPM-et a piacterén jelen lévő több mint 2900 podcast tényleges értékesítési adataiból állapítja meg, ezek között több mint 210 exkluzív podcast van. Bár hónapról hónapra vannak ingadozások, az elemzés azt állítja, hogy a tipikus egy perces hirdetés CPM értéke 25 dollár, míg a 30 másodperces hirdetés átlagos CPM költése 18 dollár. Ez pedig ugyanannyi, mint egy évvel ezelőtt.
Kiemelt kép: Georgia de Lotz