Az utóbbi időben, főleg a Spotify-nál történt elbocsátások és műsorcsökkentések ellenére, a podcast szektor vezetői még mindig nagyon bíznak a további növekedésben 2024-re. Szeretnének több pénzt keresni a tartalomgyártóknak és mesterséges intelligenciával, valamint videókkal szélesíteni a fogyasztók körét.
Az iHeartMedia és a Wondery vezetői szerint, bár az általános hirdetési piac visszaesett az elmúlt évben, a podcast hirdetések terén bővülést várnak a következő évben, a növekvő kereslet által hajtva. Conal Byrne, az iHeartMedia Digitális Audiocsoportjának vezérigazgatója szerint a mesterséges intelligencia kulcsszerepet játszik majd a podcastek más nyelvekre történő fordításában, amivel globális szinten is bővíteni kívánják a közönséget. Az iHeartMedia tervei szerint hamarosan tesztelni kezdi az AI alapú fordítást, átiratok készítését és tartalom szinkronizálását több nyelvre, a technológia bevezetése pedig a 2024-es év második felére várható.
A Wondery, amely az Amazon tulajdonában áll, szintén globális terjeszkedést tervez, különösen Latin-Amerikában és Európában, ahol a hallgatottság növekedését tapasztalják. A vállalat helyi alkotókkal és tehetségekkel kíván együttműködni többek között Németországban, Mexikóban és Brazíliában, hogy helyi tartalmakkal erősítsék a jelenlétüket, valamint népszerű műsoraikat, mint például a Business Wars vagy a Killer Psyche, adaptálják a helyi értekrendre és elvárásokra.
A Wondery a 2024-es évben a meglévő stratégiáját folytatja. Többek között a humor, sport, gyermek és családi műsorok (például egy friss megállapodás révén a Dr. Seuss Enterprises-szel), üzleti és történelmi témájú tartalmak területén tervez bővíteni. Jen Sargent, a Wondery vezérigazgatója elmondta, hogy az új és partner műsorok mixével, valamint a már bevált tehetségekkel való együttműködéssel erősítenék pozícióikat a különböző területeken.
Az iHeartMedia, amely a 2023-as számok szerint a podcast szektor egyik vezető ágense 884 aktív műsorral és több mint 33 millió egyedi havi hallgatóval az Egyesült Államokban, továbbra is új műsorok indításával kísérletezik, hogy felmérje, mi érdekli a közönséget. Conal Byrne az iHeart vezérigazgatója kiemelte, hogy a napi podcast hallgatás növekedése alapján új tartalmak létrehozására és a hallgatók igényeinek kiszolgálására összpontosítanak.
Mind az iHeartMedia, mind a Wondery az afroamerikai és spanyolajkú közönség növekvő érdeklődésére is reagál, külön csatornákat és tartalmakat fejlesztve ezen közösségek számára. A vállalatok vezetői szerint az előrejelzések szerint a podcast hirdetési bevételek növekedni fognak 2024-ben, a közvetlen vásárlói választ kiváltó hirdetésekben érdekelt ügyfelek korlátozott marketing költségvetése ellenére is, amit eddig a nemzeti márkák által generált lendület ellensúlyozott az elmúlt évben.
Az IAB U.S. Podcast Advertising Revenue tanulmánya szerint az Egyesült Államokban a podcastbevételek várhatóan 2022 és 2025 között több mint megduplázódnak, elérve a 4 milliárd dollárt. A Wondery és az iHeartMedia vezetői egyaránt több bevételi forrás kiaknázását és a tartalmak több platformon való elérhetőségét tűzték ki célul, beleértve a tévéműsor adaptációkat és a videó podcasteket is, mint új lehetőséget a podcast hallgatók bázisának bővítésére.
Az előrejelzések szerint a podcast ipar további növekedése és a folyamatosan bővülő hallgatói bázis miatt a közeljövőben további egyesülések és felvásárlások is várhatóak, amelyek további lendületet adhatnak ennek a dinamikusan fejlődő médiaformának.