A Spotify, a globális audio streaming platform további, jelentős változtatásokat eszközöl podcast stratégiájában azzal, hogy exkluzív podcastokat kínál más streaming platformokon. Annak érdekében, hogy több hallgatót érjen el és növelje a népszerű műsorok bevételeit, a Spotify tárgyalásokat folytat arról, hogy többek között az olyan podcastokat, mint a „Armchair Expert” és az „Anything Goes” más szolgáltatásokon is elérhetővé tegye. Ez az exkluzív megközelítés megfordítása valószínűleg azt tükrözi, hogy a Spotify felismerte, hogy különböző, a piacon a spotify mellett működő podcastplatformokat használó szélesebb potenciális közönséget kell megszólítania a műsorainak. A Spotify azzal a céllal, hogy a vezető podcastszolgáltatók preferált partnerévé váljon, valamint valószínűsíthetően azért, hogy a saját tartalmának exkluzív közlése megmaradjon valamelyest, személyre szabott megközelítést alkalmaz minden egyes műsor esetében, beleértve a tartalom publikálását, ahol az epizódok kezdetben egy ideig kizárólagosan jelennek meg adott platformon, mielőtt szélesebb közönség számára is elérhetővé válnának. Ezt a technikát ők „windowingnak” hívják.

A kizárólagosságról való áttérés

Korábban a Spotify nagy összegeket fektetett be a podcastüzletágába, stúdiókat vásárolt fel és kizárólagos jogokat szerzett bizonyos műsorokhoz. A Dax Shephard és Monica Padman által vezetett „Armchair Expert” 2021-ben vált Spotify-exkluzívvá, majd az Emma Chamberlain által vezetett „Anything Goes” idén februárban. Ez az exkluzív megközelítés azonban korlátozta a potenciális közönség elérését, mivel sok podcasthallgató használ alternatív streaming platformokat. Felismerve ezt a kihívást, a Spotify most úgy döntött, hogy stratégiát vált, és a saját platformján kívüli lehetőségeke felé is terjeszkedik.

Testreszabott megközelítés és ablakos stratégia

A Spotify a kizárólagosság és a szélesebb körű elérhetőség közötti egyensúly megteremtésére törekszik azáltal, hogy személyre szabott megközelítést alkalmaz az egyes podcastműsorok esetében. A Spotify a windowinggal kísérletezve – ez egy olyan stratégia, amelynek keretében az epizódok kezdetben kizárólag egy meghatározott időszakra jelennek meg – azt tervezi, hogy növeli vele az érdeklődést és hallgatókat vonz a platformjára. A kizárólagossági időszakot követően az epizódok további streaming-szolgáltatókon is elérhetővé válnak, ami szélesebb körű terjesztést és nagyobb elérhetőséget tesz lehetővé.

Julie McNamara, a Spotify stúdióit felügyelő vezető márciusban elárulta, hogy Emma Chamberlain közönsége „több mint kétszeresére nőtt”, mióta szerződést kötött a céggel. Ez a statisztika jól mutatja a Spotify-jal való partnerség potenciális előnyeit, mivel a platform jelentős felhasználói bázist kínál, amely jelentősen befolyásolhatja egy műsor elérését. Chamberlain június 5-én a hallgatóinak küldött üzenetében jelezte azt a szándékát is, hogy kizárólag a Spotify-on adjon ki videoepizódokat, ami tovább erősíti a platform elkötelezettségét a tartalomkínálat bővítése és a tehetséges alkotók megszerzésére.

A podcast-üzlet nyereségessé tétele

A Spotify azon döntése, hogy megváltoztatja podcaststratégiáját és alternatív platformokat keres partnerként, része annak a folyamatos erőfeszítésnek, hogy a podcasting üzletágát nyereségessé tegye. A költségek optimalizálása és a bevételtermelésre való összpontosítás érdekében a vállalat nemrégiben elbocsátotta alkalmazottainak 2%-át, elsősorban a podcast üzletágon belül. Ezek az intézkedések az előző év januári és októberi leépítések után történtek.

Befektetői aggodalmak és jövőbeli irány

A befektetők korábban már aggodalmukat fejezték ki a Spotify podcasttevékenységébe fektetett jelentős összeg megtérülésével kapcsolatban, ami tavaly a részvények értékének csökkenéséhez vezetett. A vállalat közelmúltbeli stratégiai változtatásai – például a reklámok értékesítése a programjai ellenében és a független alkotók bevonása a platformra – azonban egyértelmű irányt mutatnak a podcastüzletág monetizálása felé. Az exkluzív műsorok hatókörének más streamingplatformokkal való partnerségek révén történő kiterjesztésével a Spotify célja, hogy nagyobb részesedést szerezzen a növekvő podcastpiacból, miközben egyidejűleg visszafogja a költségeket.