A felismerhető személyes márka felépítésére szánt idő minden vállalkozó vagy iparági vezető számára kifizetődő. A podcast pedig az egyik legjobb módja ennek. Hogy miért? Mert kevés dolog személyesebb az emberi hangnál és köti össze ezt az intimitást a bolgok személyes és szakmai mondanivalójával, lekötve akár egy órára is az elkötelezett hallagtót.
A podcast a személyes márkaépítés érdekében egyedülállóan bensőséges kapcsolatot teremt a közönséggel. A hallgatók úgy érzik, hogy ismerik Önt, még akkor is, ha a való életben soha nem találkoztak. Emellett a hang a meggyőzés és a bemutatás kiemelt médiuma is.
Természetesen más módon is lehet növelni a személyes márkát. A blogok, a nyilvános beszédek és a videók is nagyszerűek. De most azt fogjuk megvizsgálni, hogy a podcast miért emelkedik ki a többi közül, mint a személyes márkaépítés legintimebb és leginkább fogyasztható tartalmi médiuma.
Mi a személyes márka?
Mielőtt belemennénk a személyes márkaépítést szolgáló podcastkészítébe, először nézzük meg, mit is jelent valójában a „személyes márka” kifejezés. Sok más üzleti divatszóhoz hasonlóan ezzel is homályosan (és gyakran idegesítő módon) dobálóznak olyan helyeken, mint például a LinkedIn.
De ha átvágjuk magunkat a hype-on, az alapkoncepció egyszerű. A személyes márkaépítés a megismerhetővé, szerethetővé és megbízhatóvá válás művészete. Ez nyilvánvalóan nem rakétatudomány, de nem is könnyű dolog. A személyes márkánknak a tartalomkészítés szempontjából is nagyon kézenfekvő szükségletei vannak: A személyes márkáknak minőségi tartalomra van szüksége
A leghatékonyabb módja annak, hogy „megismerhetőbbé, szerethetőbbé és megbízhatóbbá” tegye magát, az, hogy minőségi tartalmakat hoz létre. Olyanokat, amelyek miatt az emberek felkapják a fejüket és ami miatt odafigyelnek ránk. De mint minden a világon, természetesen már ez sem olyan egyszerű az időben, tennivalóban és főleg figyelemben egyre inkább szétszórt világunkban. Az egyre nagyobb (közösségi)médiazaj mellett ez nehezen kivitelezhető.
A közösségi médiát elárasztják a felületes és felejthető személyes márkaépítési erőfeszítések. Valószínűleg mind találkoztunk már ilyaesmivel. Podcast oldaról, ez lehet egy saját maguk által felvett telefonos felvétel, amelyeken egy olyan monológot mondanak, amely nem közvetít semmi érdemlegeset. Az ilyen tartalom a legjobb esetben is unalmas, a legrosszabb esetben pedig aktívan árt a márkájának. Pedig egy jó podcastnak még csak nem is követelménye a tökéletes stúdiótechnika.
A helyzet érthető. Az emberek azt hallják, hogy a személyes márkaépítés fontos, és gyorsan elkezdenek tartalmat gyártani a tartalom kedvéért. Ez azonban rossz ötlet. A valóban hatásos tartalmat át kell gondolni és meg kell tervezni.
Még akkor is, ha Ön saját természetéből adódón ékesszóló és szellemes, alaposan át kell gondolnia, hogy milyen üzenetet szeretne átadni. Mit akar mondani? Hogyan fogoja elmondani? Milyen mondatokkal tudja a legjobban átadni a lényeget? Ezek mind fontos dolgok, amelyeket figyelembe kell vennie.
Személyes márkája építése során a tartalomnak segítenie kell kiemelni azokat az egyedi dolgokat, amelyeket Ön nyújt. Végső soron be kell mutatnia a potenciális ügyfeleknek, hogy miért éppen Önt válasszák, mint a problémájuk egyetlen megoldását. Ha pedig arra is koncentrál, hogy a tartalom minőség színvonalát is emelje, azok sokkal nagyobb eséllyel fognak kitűnni a tömegből.
Miért tökéletes a podcast a személyes márkaépítéshez?
Mint már említettem, rengeteg tartalmi formátumot használhat közönsége bevonására. Miért válassza tehát a podcastot a személyes márkaépítéshez? Nos, ennek két fő oka van:
Könnyen és bárhol meghallgatható. Nem igényel csak egy érzékszervet.
A podcastok sokkal könnyebben fogyaszthatók, mint a szöveges média és a videó. Ahhoz, hogy elolvass valamit, mozdulatlanul kell ülnöd és figyelmesen kell koncentrálnod. A videók megtekintése kevesebb koncentrációt igényel, de még egy adott helyen, egy adott felületet kell néznie és csak azt. Ezzel szemben a podcastok könnyen fogyaszthatók multitasking környezetben is.
Az okostelefonoknak köszönhetően az emberek bárhol és bármikor hallgathatnak podcastokat – ingázás közben, az edzőteremben, házimunka közben vagy akár az ágyban éjszaka. Az Edison Research által közzétett 2019-es felmérés szerint a podcast-hallgatók több mint fele multitaskingol hallgatás közben.
A könnyű fogyasztás az egyik fő oka annak, hogy a podcast mostanában fellendülőben van. Mindenkit szorít az idő. Legtöbbünknek nincs meg az a luxus, hogy minden nap félretegyen néhány órát blogok olvasására és videók nézésére.
Ha saját podcastot készít, megkönnyíti a közönsége számára, hogy beilleszthessék a tartalmát időbeosztásukba, és megismerkedjenek Önnel és a mondanivalójával.
Intimitás
Ez az a pont, ahol a podcast a személyes márkaépítés érdekében igazán nagy előnybe kerül. Ha Ön is hallgat podcastokat, akkor ezzel már tisztában van. Ha egyszer rendszeres hallgatóvá válik, úgy érzi, mintha valóban ismerné a műsorvezetőt. Megtanulja az ízlésüket, a hóbortjaikat, a jellemző szókapcsolatokat, amivel kapcsolatban néha még túlzásba is esnek.
Az okostelefonon történő hallgatás pedig még inkább fokozza az intimitást. A fülhallgatók közvetlenül a fülébe továbbítják a műsorvezető hangját, ahol az a saját gondolataihoz simul. Nem csoda, hogy úgy érzi, mintha ismerné őket!
A hang az a médium, amelyhez az emberek a legtermészetesebben kötődnek. Már évezredekkel az írás és olvasás feltalálása előtt is hallgattunk. Így számunkra a hallgatás könnyed és megnyugtató. Ráadásul több árnyalatot és mélységet hordoz, mint amire az írás valaha is képes lenne.
Amikor egy podcastot hallgatunk, a mélyen meghúzódó és a ki nem mondott érzelmek a megértés olyan rétegeit adják hozzá a tartalomhoz, amelyek tovább mélyítik kapcsolatunkat a műsorvezetővel. A kedvenc podcastjeink azért válnak a kedvenceinkké, mert ott valódi személyes kapcsolat van.
A személyes márkaépítés világában ez a Szent Grál. Ennél közvetlenebb, szimpatikusabb és megbízhatóbb már nem is lehetne.
Márkanövelés több médiumon keresztül
A podcastok nagyszerűek. De ez nem jelenti azt, hogy mindent egy lapra kellene tennie. Továbbra is fontos, hogy más formátumokban is készítsen tartalmat. Minden médiumnak megvannak a maga egyedi előnyei, amelyek segítenek abban, hogy erős és teljes személyes márkát hozzon létre.
A blogok és a cikkek kiválóan alkalmasak arra, hogy bemutassa tudásának és szakértelmének szintjét. Lehetővé teszik, hogy gondolatait, véleményét és érveit különösen hiteles módon kristályosítsa ki. Tehát nagyjából elengedhetetlenek ahhoz, hogy igazi gondolatvezérként határozzuk meg magunkat.
Hasonlóképpen, a videók erejét sem lehet tagadni. A Cisco nemrégiben közzétett jelentése szerint 2022-re a teljes internetes forgalom 82%-a videó lesz. Már csak ezen tény alapján is mindenképpen érdemes valahol beépíteni a személyes márkaépítési stratégiába.
A videó kiválóan alkalmas a figyelemfelkeltésre a közösségi médiában, mivel kevésbé igényes, mint a szöveg. Ha pedig podcasttal együtt használjuk, tovább erősíti a közönségeddel való kapcsolatodat.
De még egyszer: Miről is szól a jó személyes márkaépítés? Meghatározni azt az egyedi értéket, amelyet hozzá tudunk adni a világhoz, majd egy professzionális és megtervezett stratégiát végrehajtani, hogy ezt megosszuk vele.
Személyes márkaépítés partner keresése az audio világában
Még ha ez olyasmi is, amire nem fordít nagy figyelmet, a személyes márkája már létezik. A LinkedIn-profilján vagy a Facebook-oldalán már megtalálható az Ön digitális lábnyoma.
Ha nem tesz erőfeszítést arra, hogy maga válassza ki a saját üzeneteit és értékeit, akkor nyitva hagyja az ajtót másoknak, hogy megtegyék ezt Ön helyett, Önről. Ezért fontos, hogy használja a hangját, és tudassa az emberekkel, hogy ki Ön és mit képvisel.
De egy fontos figyelmeztetés, mielőtt az első podcastja felvételgombját megnyomná – bölcs dolog segítséget kérni, hogy megfelelő műsorformátumot adjunk közre, megfelelő tartalommal. Azok, akik korábban nem sokat foglalkoztak audiotartalommal és személyes márkaépítéssel, gyakran azt gondolják: „Nos, ezt egyedül is meg tudom oldani”. Elméletileg igen, megoldható.
A villanyszerelést is el tudná végezni saját maga, ha akarná. De ez nem jelenti azt, hogy jó ötlet. A valóság az, hogy rengeteg tapasztalatot igényel egy jó audio adás előállítása és rengeteg munkát a személyes márka fejlesztése. Az olyan emberek, akik igazán professzionális módon építik saját személyes márkájukat tartalomgyártás ssegítségével egész csapatokkal dolgoznak meguk körül, akik folyamatosan azon dolgoznak, hogy a tartalmi gépezet kerekeit forgásban tartsák.
Minden cégtulajdonos és gondolatvezér elfoglalt ember. Olyan értékekkel rendelkeznek, amelyet hvalódi emberek számára, és nem csak az online közönségnek kell átadniuk, a gyakorlatban, fizikai kapocsattartással és a való életben végzett tudáasátadással is rengeteg időt töltenek. Így a tartalomkészítésre nagy mennyiségű időt szánniuk egyszerűen nem kivitelezhető.
Ezért jelent rendkívül sokat egy személyes márkaépítési partner. Ez lehetővé teszi, hogy Ön a nagyobb léptékű feladatokra összpontosítson, míg ők a többit elintézik, és olyan online jelenlétet építenek, amely tükrözi az offline munkát, amit Ön végez.
A Hello Podcastnál kifejezetten olyan üzleti és gondolkodó vezetők számára hoztunk létre szolgáltatást, akik podcastok segítségével szeretnék felépíteni személyes márkájukat. A folyamatot az elejétől a végéig irányítjuk, de hatékonyan együtt tudunk dolgozni az Ön már meglévő partnereivel is.