Már a 18-21 éves korosztály majdnem egynegyede (21%) hallgat rendszeresen podcastokat – erről számolt be az Ifjúságkutató Intézet és a Társadalomkutató Kft. 2022. május és június között végzett reprezentatív kutatása. Eszerint a TikTokot (30 százalék), az Instagramot (28 százalék) és a Twittert (25 százalék) harmaduk-negyedük használja tájékozódásra napi szinten. Ez azt is jelenti, hogy a podcastok fogyasztása a legnagyobb közösségi média oldalakkal majdnem egy szinten van.
Ez az új adat jelentősen megváltoztathatja azt a nézetet, hogy a podcast az idősebb korosztály médiuma lenne, mivel erre az eredményre még rárakódik a szintén fiatal korosztályként vizsgált 21-35 éves korcsoport elérése, akik ráadásul sokkal tudatosabban és elkötelezetten fogyasztják a podcastokat.
Fontos a podcastok szempontjából, hogy a vizsgált korosztály több, mint fele (51%) a közösségi oldalakon és a vizsgált felületeken naponta találkozik a podcastok által leggyakrabban feldolgozott közéleti hírekkel. Érdekes tény, hogy a vizsgálat azt találta, hogy ezen korosztály messze leggyakrabban használt közösségi felülete a Facebook (89 százalék használja legalább napi szinten, míg a Tik-Tokot csak 58%), annak ellenére, hogy elterjedt vélekedés, hogy a felület egyre inkább elöregszik.
A kutatást 1000 fő személyes (TAPI) megkérdezésével végezte az Ifjúságkutató Intézet a Társadalomkutató Kft. közreműködésével 2022. május-június hónapokban. A reprezentatív címlistát azon 18-21 éves fiatalok alkották, akik először vehettek részt az országgyűlési választásokon 2022. április 3-án.
Kiemelt Kép: Simon Maage