A most bejelentett DWNLOAD Media, egy új podcastvállalat, amelyet média- és befektetési veteránok alapítottak, minden bizonnyal erős hullámokat fog vetni a podcastszektorban. A területen való megjelenésükkel, amely megítélése, csak úgy, mint a befektetői érdeklődés iránta, meglehetősen ingadozó a cég célja, hogy hangsúlyozzák a tartalom tartós fontosságát ebben a fejlődő iparágban. A vállalat társalapítója, Chris Peterson korábban az iHeartMedia podcastokért felelős ügyvezető alelnöki pozícióját töltötte be, és a Red Seat Ventures tanácsadó céggel kötött partnerséget, amely az alkotóknak segít a digitális vállalkozások kiépítésében.
A DWNLOAD Media működésének beindításához a Co_Made, egy stockholmi székhelyű, média- és technológiai vállalatokra összpontosító befektetési cégtől kapott egy kisebb magvető finanszírozási kört. Peterson elárulta, hogy már folynak a tárgyalások egy A sorozatú finanszírozási körről. A vállalat stratégiája szerint elsősorban audio- és podcast-cégekbe fektet be, különös hangsúlyt fektetve a tartalmi területre, mind az Egyesült Államokban, mind nemzetközi szinten.
A DWNLOAD Media célja, hogy befektetési és növekedési lehetőségeket biztosítson portfóliócégeinek, lehetővé téve számukra, hogy az audióval kapcsolatos tevékenységeken túl egyéb kategóriákba is terjeszkedjenek. Ezek a lehetőségek magukban foglalhatják a merchandising és az élő rendezvények területén működő vállalkozásokat. A vállalat többségi részesedést kíván szerezni azokban a vállalatokban, amelyekbe befektet.
Az elmúlt néhány évben a podcastterüet jelentős átalakuláson ment keresztül, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy olyan technológiai óriások, mint az Amazon, az Apple és a Spotify jelentős befektetéseket eszközöltek az audio területén. Az üzleti lehetőségek ezeken a platformokon azonban inkább a már befutott alkotóknak kedveznek. Peterson ennek a dinamikának a megváltozását jósolja, azt sugallva, hogy a nagyvállalatok kezdenek áttérni a közvetlen felvásárlásokról a több műsorra vonatkozó licencjogok megszerzésére. Várakozásai szerint a podcastipar a következő öt évben Hollywoodhoz fog hasonlítani, a tárgyalások során nagyobb erőterek alakulnak ki, és több lehetőség nyílik az alkotók, a producerek és a hálózatok számára.
A DWNLOAD Media megjelenése reflektorfénybe helyezi a podcastágazatot, és azt mutatja, hogy a piaci ingadozások ellenére ez a tartalomforma továbbra is mainstream marad. A társalapítók által hozott szakértelemmel és erőforrásokkal, valamint stratégiai partnerségekkel a vállalat célja, hogy támogassa és felerősítse az audio- és podcastvállalkozások növekedését, elősegítve az innovációt és a diverzifikációt az iparágban. Ahogy a podcasting-térség tovább fejlődik, a DWNLOAD Media olyan helyzetben van, hogy kulcsszerepet játszhat a jövő alakításában -írják közleményükben.