A Disney óriásvállalat tavaszi leépítései nem kímélték meg a Marvel Entertainment szekcióit sem, és ennek a racionalizálásnak az egyik áldozata a Marvel podcast részlege lett. A Disney nemrégiben jelentette be, hogy 7000 alkalmazottat bocsátanak el, ebbe beleértve volt a Marvel Entertainment korábbi elnökét, Isaac „Ike” Perlmutter is. Most pedig az is kiderült, hogy a Marvel kis, hat alkalmazottból álló, házon belüli podcast-egységét is érintette a leépítés.

A Marvel podcast-egység olyan népszerű tartalmakat készített, mint a Women of Marvel, a The History of Marvel és a This Week in Marvel, amelyek nagy rajongótáborra tettek szert. Azonban a Disney költségcsökkentési intézkedései miatt a csapat létszámát a felére csökkentették. A három felmondott alkalmazott közül egy már távozott, kettő pedig a hónap végéig hagyja el a céget.

Az elbocsátott alkalmazottak közül egy névtelenül nyilatkozó munkatárs elmondta, hogy a Marvel nem adott konkrét indokot az elbocsátásokra, de azt megerősítették a számukra, hogy a Disney is részt vett a döntésben. A podcastcsapat próbált költségcsökkentési terveket kidolgozni, de ezek nem voltak elegendőek ahhoz, hogy megmentsék a munkahelyeket.

A Marvel és a SiriusXM műholdas rádióóriás között 2019-ben megkötött megállapodás révén a Marvel podcastjeihez a SiriusXM előfizetői vagy korai, vagy kizárólagos hozzáférést kaptak. A két vállalat közötti partnerség 2022 decemberében fejeződött be, miután együtt elindították a Marvel’s Wastelanders című podcastot. Ezután a Disney költségcsökkentéseket kezdeményezett, melyek hatással voltak számos hangtulajdonra is, például az ABC Audio-ra és a National Geographic-re is.

Ugyanakkor a SiriusXM nemcsak a podcastban, hanem az alapvető szolgáltatásaiban is tartja pozícióit a piacon. A vállalat a második negyedévben 310 millió dolláros bevételt jelentett, ami meghaladta a Wall Street várakozásait. A cég vezetése optimista a jövőbeli kilátásokat illetően, különösen az új „next-gen” alkalmazás bevezetésének várható hatására, amely segíteni fogja az autós hallgatók megtartási arányának növelését.

A podcast továbbra is erős pont marad a SiriusXM portfóliójában. A vállalat több mint 2600 podcastprojektet indított, amelyek számos híres márkát foglalnak magukba. Az intelligens hirdetési eszközök bevezetése pedig azt célozza, hogy megkönnyítsék a kisvállalkozások számára a saját hanghirdetések létrehozását.

A SiriusXM továbbra is megerősített pozícióval rendelkezik a podcast piacon, amely stabilan működik, és hozzájárul a vállalat bevételeihez. Ugyanakkor a Marvel podcast egység leépítése sajnos tükrözi az általános gazdasági környezetben megfigyelt költségcsökkentéseket, és az audioipar egészét érinti.