Haza szemmel elképesztő, 31 millió ausztrál dollár bevételt termelt a podcast készítők számára Ausztráliában és Új-Zélandon az Acast, a világ vezető független podcast vállalata, a 2017-es helyi indulása óta. Érdekes adat, hogy a szolgáltató műsorai hasonló számú, több mint 31 millió havi hallgatással büszkélkedhet a régióban, ami 2023-ban újabb helyi podcastműsorok szerződéseivel nőtt, tovább erősítve a régió alkotói gazdaságát.
Az Acast elkötelezett minden podcast készítő mellett, függetlenül méretüktől vagy helyüktől, hogy felfedezzék közönségüket és pénzt keressenek művészetükkel, saját feltételeik szerint – szól a vállalat nemrég kiadott közleménye. Ennek eredményeképpen az Acast törekszik arra, hogy a legelőremutatóbb alkotóközpontú podcast vállalat legyen, innovatív és világszínvonalú termékeket, eszközöket és szolgáltatásokat fejlesztve, hogy bármely podcast készítő növelhesse és monetizálhassa műsorait teljes potenciáljukig. Ez eredményezte, hogy a podcast készítők 31 millió dollárt kerestek hirdetési bevételekből Ausztráliában és Új-Zélandon az Acast helyi indulása óta, miközben teljes kreatív és kereskedelmi irányítást megtarthatták audiobrandjeik felett.
Az Acast nemrégiben elkezdett együttműködni Mark Bouris’ The Mentor és Straight Talk podcastjaival, valamint együttműködik a Casefile Presents-szel, hogy elindítsák legújabb podcastsorozatukat, a The Bakersfield Three-t. Mark Bouris’ elismert podcastjei rendszeresen megjelennek az üzleti listák tetején, és gazdag archív katalógust kínálnak inspiráló beszélgetésekkel, valamint nagy, elkötelezett helyi közönséggel a hallgatók és hirdetők számára. A The Bakersfield Three, amely a közönség bűnügyi podcastok iránti vonzalmára épít, 700 000 hallgatást ért el Ausztráliában és Új-Zélandon, valamint több mint 4 milliót globálisan az első négy hét alatt, gyorsan megszerezve az első helyet az Apple Podcasts listáin Ausztráliában, az USA-ban, az Egyesült Királyságban és Kanadában.
Ezek a kedvelt podcastek csatlakoztak az Acast Alkotói Hálózatának 2023-as történt legújabb bővítéseihez, amelyek közé tartoznak az Alpha Blokes, Basically Besties, Girls That Invest, Hello Sport, Only Wrong Answers, To Be Frank with Constance Hall, We Got the Chocolates és We Mean Well. Ez a nyolc podcast, amelyek a komédia, sport, true crime és üzleti tartalmat ölelik fel, hozzájárultak több mint 2,35 millió havi helyi hallgatáshoz. Továbbá több mint hárommillió globális havi hallgatást adnak hozzá, ami azt mutatja, hogy a hazai tartalom továbbra is népszerűséget szerez más angolul beszélő piacokon.
Guy Scott-Wilson, az Acast AU/NZ tartalomigazgatója elmondta: „Mint a független podcast készítők otthona, nagyszerű olyan széles körű tehetséges hangokat üdvözölni az Acast Alkotói Hálózatában, amelyek tükrözik az ebben a közegben Ausztráliában és Új-Zélandon történő hihetetlen dolgokat, és új és innovatív piacra lépési lehetőségeket kínálnak kereskedelmi partnereink számára. Ezek az ambiciózus audiokészítők a világ ezen részén a podcasting élvonalában állnak, beleértve a kulcsfontosságú kategóriák számos kiemelkedő hangját. Amit ezek a partnerek közösnek tartanak, az az, hogy értékelik a függetlenséget és a saját feltételeik szerinti cselekvés lehetőségét, és éppen ezért képesek voltak nagyméretű és nagyon elkötelezett közönséget építeni. Mint platform, az Acast elkötelezett amellett, hogy továbbra is képessé tegye ezeket az alkotókat arra, hogy növekedjenek és megvalósítsák ambícióikat, miközben teljes kreatív és kereskedelmi irányítást megtartanak. Ezek a bevételi számok tükrözik, hogy az Acast hogyan folytatja az audio alkotói gazdaság erősítését ebben a régióban.”
Henrik Isaksson, az Acast AU/NZ ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: „Csak néhány évvel ezelőtt kezdtünk el egy küldetést, hogy létrehozzuk a legértékesebb piacteret a podcast készítők számára, méretüktől függetlenül. Egyértelmű, hogy bár ez csak a kezdet, már most is jó úton haladunk e cél elérése felé. Ezt a jelentős mérföldkövet nem érhettük volna el a podcastereink, ügynökségeink és partnereink támogatása és bizalma nélkül. Mindezek mellett, az Acast ígéretének teljesítése, hogy bevételt biztosítson a podcast készítőknek, rendkívül kifizetődő, és az, hogy az Acast 31 millió dollárt fizetett ki a podcastkészítőknek, mióta elindult Ausztráliában és Új-Zélandon, a szilárd kapcsolatainknak és általunk kínált szolgáltatásoknak állít emléket.”